Problematický most predĺži práce na Panelke o 1 rok
Počas kontrolného dňa na stavbe za účasti štátneho tajomníka Ministerstva dopravy (MD) SR Jaroslava Kmeťa o tom informovala Slovenská správa ciest, ktorá je investorom stavby. Ostatné súčasti projektu sa bude v súčinnosti so zhotoviteľom snažiť dokončiť alebo odovzdať do užívania do konca tohto roka.
Práce na rekonštrukcii najrozbitejšej cesty na Slovensku, cesty I/9, komplikuje most cez derivačný kanál zo strany Dalitransu, ktorý bol vybudovaný ešte v 50. rokoch minulého storočia. „Na základe statického posudku sa pripravuje nová projektová dokumentácia k mostu, ktorá povie, aká bude cena tejto rekonštrukcie,“ povedal počas kontrolného dňa štátny tajomník MD SR Jaroslav Kmeť. Ďalšie komplikácie so zvýšenou intenzitou dopravy tak môže očakávať nielen krajské mesto, ale aj cesty II. triedy vo vlastníctve kraja, po ktorých vedú obchádzkové trasy. „Čo nám nepomôže, až do konca roka 2024, je tranzit, pretože tá doprava, ktorá nebude končiť tu v Trenčíne a v okolitých obciach, bude naďalej využívať obchádzkové trasy, napr. cez Homôlku, kde je od uzávierky tejto cesty zvýšený počet kamiónovej dopravy, a tiež po ceste II/507 od Nového Mesta nad Váhom cez Krivosúd-Bodovku a cez Trenčianske Stankovce. Veľmi by nám pomohlo, ak by investor spoločne so zhotoviteľom pohli práce na križovatkách Trenčianska Turná – Trenčianske Stankovce a novovybudovanej kruhovej križovatke, ktorá bude smerovať k Laugaríciu,“ povedal trenčiansky župan Jaroslav Baška. Spoločne s primátorom krajského mesta žiadajú ministerstvo, aby venovalo tejto stavbe čo najväčšiu pozornosť.
Kontrolnému dňu predchádzalo rokovanie so štátnym tajomníkom na pôde župného úradu. Témami bolo budovanie cyklotrás z Plánu obnovy a odolnosti SR, v rámci ktorého sa chce župa uchádzať o financie na úseky Vážskej i Hornonitrianskej cyklomagistrály, ale aj projekty zamerané na zníženie energetickej náročnosti budov. Župa sa tiež intenzívne zaujíma aj o stav projektovej prípravy dvoch rýchlostných ciest R2 a R6.